Barnett V., [1991], Sample Survey. Principles and Methods, E. Arnold.
Bracha Cz., [1998], Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu, Wyd. Efekt.
Domański Cz., Pruska K., [2000], Nieklasyczne metody statystyczne, PWE, Warszawa.
Hołda A., Pociecha J., [2009], Probabilistyczne metody badania sprawozdań finansowych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2009.
Kowalczyk H., [2010], O eksperckich ocenach niepewności w ankietach makroekonomicznych, „Bank i Kredyt”, nr 41, s. 101-122.
Leibniz W.G., [1955], Nowe rozważania dotyczące rozumu ludzkiego, t. 2, PWN, Warszawa.
Steczkowski J., [1995], Metoda reprezentacyjna w badaniach ekonomiczno-społecznych, PWN, Warszawa-Kraków.
Szreder M., [1994], Informacje a priori w klasycznej i bayesowskiej estymacji modeli regresji, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Szreder M., [2010a], Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa.
Szreder M., [2010b], O weryfikacji i falsyfikacji hipotez, „Przegląd Statystyczny” nr 2-3, t. 57, s. 82-88.
Szreder M., [2004], Od klasycznej do częstościowej i personalistycznej interpretacji prawdopodobieństwa, „Wiadomości Statystyczne” nr 8, s. 1-10.
Zasępa R., [1972], Metoda reprezentacyjna, PWE, Warszawa.